4.01.2016

Zgodne rodzeństwo: 10 pomysłów na wspólne zabawy



Chyba każdy rodzic, gdy dowiaduje się o drugiej ciąży boi się o to, jak dziecko przyjmie młodsze rodzeństwo. Ja się martwiłam. O to, czy uda mi się dobrze przygotować Humka na powiększenie rodziny, o to, czy będę miała dla niego wystarczająco dużo czasu (i sił), o to, czy pokocha siostrę...
I doskonale pamiętam ten moment, gdy spotkali się po raz pierwszy. Ja miałam nogi jak z waty, a on najzwyczajniej w świecie powiedział "Ceść dzidzia!" i zabrał się za wyciąganie jej z fotelika :) A później nie mogła opędzić się od jego buziaków :)


Marzę o tym, by moje dzieci potrafiły się porozumieć, by były dla siebie wsparciem, by miały frajdę ze wspólnej zabawy. O tym, by zbudowały piękną więź. I cieszę się, że  trafiłam na książkę Natalii i Krzysztofa Minge Zgodne rodzeństwo, wyd. Samo sedno.


Dlaczego? Bo jestem dzięki niej spokojniejsza. Książka bowiem jest wsparciem dla rodziców w tym szczególnym czasie. Porusza kwestię przygotowywania starszego dziecka na przyjęcie rodzeństwa, zaspokajania potrzeb obojga dzieci, stwarzania warunków do rozwijania się relacji. Podpowiada jak i czy ingerować w dziecięce konflikty. Znajdziemy również pomysły na zbliżenie rodzeństwa w konflikcie oraz wiele innych.  Autorzy piszą o tym, czego możemy się spodziewać, na jakie trudności się natknąć i jak sobie z nimi poradzić. 


Dla mnie najważniejsza nauka płynąca z książki dotyczy pomagania dzieciom w poradzeniu sobie z własnymi emocjami. Zrozumienie uczuć własnych i tych dziecięcych to klucz do sukcesu.
Każdy rodzic wie, że bywają ciężkie chwile. Czasem bardzo... ale jeśli dobrze się przygotujemy na to, co może nas spotkać, poradzimy sobie z nimi.
Polecam Wam tę lekturę!


Więź między rodzeństwem najlepiej tworzy się poprzez wspólne działanie. W przypadku maluchów: wspólną zabawę. My bawimy się na przykład tak:

1.Masażyki. Ilustrujemy wierszyki na plecorkach. Najczęściej ja robię Humkowi, a on Humisi równocześnie :) Często też się zamieniamy i najwięcej śmiechu jest, gdy Humisia robi Humkowi :P


2. Pudełka/miski sensoryczne na pewno zainteresują niemowlaka i starszaka :)
Tutaj wersja sypka (płatki owsiane i ryżowe)


i mokra (domowy kisiel bezsmakowy;))


3.Wspólne jazdy na kocu:


4.Sensoryczny tor przeszkód: frajda dla obojga!


5. Wspólne z Tatą tulenie, które zwykle tylko przez moment tak wygląda, bo szybko przeradza się w łaskotanie, wygłupy i serie okrzyków radości :)


6.Granie na garach ;-)


7. Folia z ukrytymi wewnątrz farbami:


8. Namiot dla dwojga :)


9.Pudełkowe wrzucanki-wyciąganki:


10.Puzzlowanie, klockowanie czy czytanie książeczek:


A jak wspólnie bawią się Wasze dzieciaki?
Napiszcie lub pokażcie zdjęcie w komentarzu do niedzieli, 10 stycznia, a spośród odpowiedzi wylosuję szczęśliwca, do którego trafi książka :)


Uściski dla Waszych pociech!


Huma&Humiszaki

***
wyniki
Książka leci do IGRANIE Z GADANIEM!


Gratulacje!
Proszę o kontakt.
 ***

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Twoje słowa mają moc:-)
Dziękuję!